Her satırına birebir katılıyorum. Benim için dünyanın en şanslı insanı 
diyebilirsiniz özellikle şirketteki kişilerin çoğu çok kısa zamanda 
windos (onlara göre bilgisayar ile) ile tnaışmışlardı ve kısa zamanda 
linuxa adapte olabildiler. Sonuçta karşınıza çıkacak sorunlarda pek bir 
değişim olmuyor. Şirkete default olarak windos yüklü bir laptop alınırsa 
tatil dönüşü karşınızda gayet sinirli bir sekreter dikilip:
-İbrahim bey bu bilgisayar çok kötü!
-Neden, sorun nedir?
-Thunderbird bile yüklememişler buna ben nereden mail atacağım?
-:S :o :D

Rüştü Derici yazmış:
> Merhaba Serdar Bey,
>
> Şirketteki konumunuzu ve linux yeterliliğinizi yada şirketin boyutu ve 
> bilgi teknolojilerini ne kadar kullandığını  bilemediğm için mümkün 
> mertebe basitleştirerek, sizin de  bir IT profesyoneli ve linuxte 
> uzmanlaşmış biri veya en basitinden bu dönüşümü uygulayacak kişi 
> olduğunuzu düşünerek genel bir bakış açısı ile yazıyorum. Burada 
> anlattıklarım bizim bir müşterimiz için uyguladığımız dönüşüm 
> sürecindeki gözlemlerim. Epey işinize yarayacağını düşünüyorum.
>  
> Öncelikle şirket kullanıcıları linux'e geçmekte direnç gösterirlerse 
> bu anlaşılabilecek bir durumdur. Alıştıkları yapıdan uzaklaşmak 
> istemiyorlar. Bu konu benim uzun süredir gözlemlediğim bir konu ve 
> gerçektende kullanıcılarda gördüğüm sadece basit bir gelişime 
> kapalılık değil. Onlara hali hazırda nası yapacaklarını bildikleri 
> birşeyi nasıl yapacaklarını tekrar öğrenmelerini söylemek biraz ağır.
> Alakasız bir örnek olacak ama autocad kullanan makina mühendisi 
> arkadaşım evine deneme amaçlı olarak ofisteki programın bir üst 
> sürümünü kurduğunu anlatmıştı. Ofiste rahatlıkla yapabildiği şeyleri 
> evde yapabilmek için çok uğraşması gerektiğini, kısayolların değişmesi 
> yüzünden hızlı çalışamadığını, bu yüzden programdan nefret ettiğini 
> anlatmıştı.
>
> Yani bizlerin gözden kaçırdığı konu insanlar bilgisayarı başka şeyler 
> yapmak için kullanıyorlar. Ve temelinde aynı olupta sadece bazı 
> yöntemlerin farklılaştırıldığı bir sürüm değişikliğinde bile sıkıntı 
> yaşayan kullanıcılar komple sistemin değişiminden ürkebilir. Ve 
> haklıdırlar da.
>
> Gelelim bu çabanın nasıl gerçeklenebileceğine.
> Active directory ve windows ağ özellikleri gibi fazlasıyla microsoft 
> bağımlı bir ağınız yok ise
> iş sadece kullanıcı alışkanlıklarına kalıyor.
> Şirketinizdeki kullanıcıların yaptıkları işleri kalem kalem dökümante 
> etmenizi öneririm. Her program için en ekstrem kullanım tarzlarını not 
> etmeye dikkat edin. Ve herbiri için bir linux karşılığını 
> yerleştirebiliyor musunuz ona bakın. Önce siz kullanın.
> Bazı durumlarda windows makinaları tutmak zorunda kalabilirsiniz. 
> Özellikle şirket için önceden satın alınmış ve belirli bir işe yarayan 
> programlarda yapacak çok birşey yok. (Muhasebe programları gibi) 
> Onları en azından sonraki evrelere bırakmakta fayda var yoksa konu çok 
> uzar.
>
> Genelde ofis kullanıcılarının ihtiyaçları browser ve ms office 
> araçlarından ibaret. Eğer şirkette izin veriliyorsa msn olabilir 
> birde. Ben çözümünü bulamadığım bazı sorunları aktarayım ki başınıza 
> neler gelebilir buna hazırlıklı olun.
>
> Word en problemsiz konu. ama burda dikkat edilmesi gereken eğer  
> yayınlanacak dökümanları word'de hazırlayıp pdf'e çeviriyor iseniz 
> yani yazı ve resimlerin konumlandırması çok önemli ise ms word de 
> oluşturulmuş bir belgeyi openoffice'te editleyip pdf'e  çevirdiğinizde 
> bir takım satır kaymaları yaşanabiliyor. Bu kullanıcıları çıldırtıyor.
>
>
> Excel'de komplike macrolar ile ilgili uyum problemleri çıkabiliyor 
> idi. openoffice 3.0 bu konuda bir çok yenilik getirdi ama sorunları ne 
> kadar çözdü orasını bilmiyorum.
>
> MS Outlook yaşayacağınız en büyük sıkıntılardan biri aslında. 
> Özellikle insanlar sadece bir mail client değilde bir ofis yönetim 
> aracı olarak kullanıyorsa outlook benim gözümde de en iyisi.. Burada 
> KDE  Contact veya thunderbird'e eklenecek bir sunbird eklentisi ile 
> işleriniz biraz daha kolaylaşıyor. Evolution da iyi bir alternatif. 
> Burada backup restore kısmı biraz dertli. Birde kullanıcılar 
> outlooktan vazgeçmek istemiyorlar. Şirkete uygulamadım ama crossover 
> üzerinden outlook kurmak bu probleme bir çözüm olabilir.
>
> Photoshop kullanıcıları gimp kullanmakta zorlanıyor. Photoshop 
> istiyorlar. Photoshop linux'e port edilse güzel olurmuş :)
>
> Bir diğer sıkıntı da powerpoint'te çıkıyor. (Kişisel tercihim bu 
> kişilere apple satın alıp keynotes a alıştırılmaları :D tabii 
> photoshop kullanıcılarına da aynısı yapılsa hiç fena olmaz.daha 
> dertsiz ve daha gelişmiş. hemde unix kalitesinde)
> Powerpoint ile ilgili sıkıntı aslında menü ve fonksyonların farklı 
> yerlerde olması. insanlar bir özellik yada bir efekt eklemeye 
> çalıştıklarında oopresenter da bunların yerlerini bulamıyorlar.
>
> Son olarak kullanıcıların korktuğu ama çabuk alıştıkları şeyler. Müzik 
> için amarok yada  rhythmbox , film için mplayer ya da vlc kullanımı  
> gibi. Ve dosya sisteminden korktuklarını söyleyebilirim. Yani C: D: 
> gibi sürücü isimleri program files yada Documents and Settings gibi 
> klasörlerin olmadığı bir işletim sisteminde ne yapabileceklerini 
> bilmiyorlar.
>
> Biraz uzun ve karışık bir anlatım olduysa kusuruma bakmayın. Niyetim 
> vermek istediğiniz eğitimde odaklanmak isteyebileceğiniz konuların 
> altını çizmek. Eğitiminizi bu odaklara dayanarak kendiniz 
> hazırlamanızda  yarar var. En azından eğitim outline ını sizin 
> çıkartmanız şart. Çünkü kullanıcıları siz tanıyorsunuz ve onların 
> neleri bilmesi gerektiğini ancak siz belirleyebilirsiniz. İçerik 
> konusunda sıkıntıya düşerseniz de seminer.linux.org.tr 
> <http://seminer.linux.org.tr> deki seminer notlarına göz atmanızı 
> tavsiye ederim.
>
> Sevgiler,
> Rüştü
>
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta Listesi
> [email protected]
>
> Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
> okuyabilirsiniz;
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
> http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>   
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap