Merhaba.
Tecrübelerim dahilinde yardımcı olmaya çalışayım.

2011/4/11 necip celepci <[email protected]>:
> Aslında linux ile yeni tanışmıyorum ama bu anlamda bir yapılanmayı çook önce
> yani 10 yıl yapmıştım. o zaman ubuntu bile yoktu sanırım.
> aslında kendi mail serverimizi kurmamızın amacı yönetimin bizde olması ve
> başkalarının müdahele etmemesi. (teknik destek hariç tabiki)
> bu anlamda karşıma bir kaç seçenek çıkıyor.
>

> mail server olarak - ubuntu üzerine zimbra kurmak istiyorum.

Zimbra ile sorunsuz bir şekil de e-mail ve web-mail kullanaibilirsiniz.

> web server olarak - ubuntu üzerine LAMP

Eğer sadece web-mail için düşünüyorsanızbuna ihtiyacınız olmaz. Zimbra gayet

iyi bir performans sunuyor.

> DNS server olarak - ayrı bir makine mi yoksa web server olarak kullanacağım
> makine de DNS mi kurmak kararsızım.

Eğer mevcut bir Ağ altyapınız var ise buna bağlı bir DNS iniz vardır kesin.
Mail sunucusunda DNS olarak onu  gösterirseniz de işinizi görecektir.



> firewall olarak yine open source den bir çözüm..

Bu konuda pek çok alternatif var.
BSD temelli olanlar ağırlıkts.
PfSense, Untagle vs.
Çevrenizde kullanımı en fazla olan ve kolaylıkla destek bulabileeğin
bir dağıtım seçmeniz.


> düşüncem bu yönde.. katkısı olacak arkadaşlara teşekkür ederim.

Umarım bir faydası olmuştur.
Saygılar.
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap