Selim bey tekrar merhabalar..
sizin belirttiğiniz gibi sistemi açarken ekran kartını f4 le güvenli kip de
açtığımda pardus açılıyor.. fakat ekran kartımı bu şekilde nasıl
tanıtacağımı
bir türlü beceremedim. ve windows da yapmam gereken bazı işlerim dolayısıyla
bir kaç gündür size mail atamadım. (herhangi bir makale okuyamadım bu
yüzden)
bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim. teşekkürler..
-----Özgün İleti----- From: o...@r Sent: Tuesday, November 30, 2010 9:27
PM To: [email protected] Subject: Ynt:
Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı - (Ekran Kartı Sorunum)
çok teşekkür ederim hemen deneyeceğim..
-----Özgün İleti----- From: [email protected]
Sent: Tuesday, November 30, 2010 5:23 PM To:
[email protected] Subject: Pardus-kullanicilari Toplu
Mesajı, Sayı 58, Konu 15
Pardus-kullanicilari listesi mesajlarını şu adrese gönderin:
[email protected]
World Wide Web ile üye olmak veya üyelikten çıkmak için şu sayfayı
ziyaret edin:
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari
veya e-posta yoluyla konusunda veya gövdesinde 'help' yazan bir mesajı
şu adrese gönderin:
[email protected]
Bu listeyi yöneten kişiye şu adresten ulaşabilirsiniz:
[email protected]
Yanıt yazarken, lütfen Konu satırını düzenleyerek şu tür bir şekilden
daha belirli olmasını sağlayın: "Ynt: Pardus-kullanicilari toplu
mesajının içeriği..."
Günün Konuları:
1. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Selim Tavşan)
2. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Coskun AKTAS)
3. Re: Ynt: Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı - (Ekran Kartı
Sorunum) (Selim Tavşan)
4. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Selim Tavşan)
5. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Coskun AKTAS)
6. Re: Adobe flash player (Mucibirahman İLBUĞA)
7. internet hatası (selçuk boran)
8. Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor (y0 rk)
9. Re: Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor (y0 rk)
10. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Coskun AKTAS)
11. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Selim Tavşan)
12. Re: Error loading operating system hatası alıyorum. (Coskun AKTAS)
13. Re: Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor (Selim Tavşan)
14. Re: Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor (y0 rk)
15. İzmir linux semineri (Coskun AKTAS)
----------------------------------------------------------------------
Message: 1
Date: Tue, 30 Nov 2010 09:32:09 +0200
From: Selim Tavşan <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
30 Kasım 2010 09:28 tarihinde Coskun AKTAS <[email protected]> yazdı:
Kurulum yaptığım diske çalışan cd ile ulaştığımda grub.conf dosyasının
oluştuğunu görüyorum. Bilgisayar açılınca grub ekranı gelmiyor.
o zaman grub hiç kurulmamış. kendiniz kursanız bile bir önceki işlemi
yapmanız gerekebilir.
grub kurulumu için wiki
belgesine<http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Grub%27u_kurtarmak>bir göz
atın.
--
tinyurl.com/successgroup
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/82b4650e/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 2
Date: Tue, 30 Nov 2010 07:35:07 +0000
From: Coskun AKTAS <[email protected]>
To: "[email protected]"
<[email protected]>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID: <e8b4d749083c994a887ac193f571e3cd08f77...@srvmail>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Grub.conf dosyası boş değil içinde işletim sistemleri yazılı.
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Selim
Tavşan
Sent: Tuesday, November 30, 2010 9:32 AM
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası
alıyorum.
30 Kasım 2010 09:28 tarihinde Coskun AKTAS
<[email protected]<mailto:[email protected]>> yazdı:
Kurulum yaptığım diske çalışan cd ile ulaştığımda grub.conf dosyasının
oluştuğunu görüyorum. Bilgisayar açılınca grub ekranı gelmiyor.
o zaman grub hiç kurulmamış. kendiniz kursanız bile bir önceki işlemi
yapmanız gerekebilir.
grub kurulumu için wiki
belgesine<http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Grub%27u_kurtarmak> bir göz atın.
--
tinyurl.com/successgroup<http://tinyurl.com/successgroup>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/00b6925b/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 3
Date: Tue, 30 Nov 2010 09:35:11 +0200
From: Selim Tavşan <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Ynt: Pardus-kullanicilari Toplu
Mesajı - (Ekran Kartı Sorunum)
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Merhaba,
30 Kasım 2010 00:36 tarihinde o...@r <[email protected]> yazdı:
ilginiz için öncelikle çok teşekkür ederim..
anlatayım.
ilk kurulum aşamasında kullanıcı adı ve şifremizin belirlendiği bir bölüm
varya ondan sonra normalde
kullanıcı sözleşmesi sayfası çıkıyor ya işte o sayfada
ileri-geri-sözleşmeyi okudum -okumadım düğmeleri
tepkisiz ayrıca üzerindeki yazıları olmadan görünüyor - kurulum orada
öylece kalıyor..
(bunu nereden biliyorsunuz derseniz- şeyden windows içinde çalışan ubuntu
kurmaya çalıştım-o da başlangıç dosyasını bulamadığı için açılmadı- oradan
öğrendim - kuzenim de evet kullanıcı sözleşmesinin olduğu bölüm dediği
için
yani öyle olduğunu sanıyorum)
yani hala windows dayım :)
Selim bey ilginiz için çok teşekkür ediyorum..
selamlar..
pardus cd'si ile başlatırken ilk açılışta güvenli modda açmayı deneyin.
sistemi başlamadan önce galiba F4 tuşunda bu seçenek olması lazım...
--
tinyurl.com/successgroup
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/225b4229/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 4
Date: Tue, 30 Nov 2010 09:40:51 +0200
From: Selim Tavşan <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
30 Kasım 2010 09:35 tarihinde Coskun AKTAS <[email protected]> yazdı:
Grub.conf dosyası boş değil içinde işletim sistemleri yazılı.
Merhaba Coşkun bey,
ben zaten boş olduğunu iddia etmedim :) sadece grub diskinizin açılış
sektörüne yazılmamış onu demek istiyorum.
açılış sektörüne yazılmadığı için grub.conf dosyasındaki ayarlar ne olursa
lsun açılış yapmak mümkün olmayacaktır...
siz en iyisi pardus diskini takıp sistemi onarma aşamasında açılış
yükleyicisini kurtarma işlemi yapın...
--
tinyurl.com/successgroup
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/10c30757/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 5
Date: Tue, 30 Nov 2010 07:47:20 +0000
From: Coskun AKTAS <[email protected]>
To: "[email protected]"
<[email protected]>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID: <e8b4d749083c994a887ac193f571e3cd08f77...@srvmail>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
İlk kurulumda kurtarma işlemini denedim olmadı. Tekrar sıfırdan kurulum
yaptım. Açılış önyükleyicisi dosyasını hangisidir ve hangi dizinde bulunur.
Elle düzenleme yapmak istiyorum. Başka bir harici diskte bulunan dosyaları
oraya kopyalayacağım.
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Selim
Tavşan
Sent: Tuesday, November 30, 2010 9:41 AM
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası
alıyorum.
30 Kasım 2010 09:35 tarihinde Coskun AKTAS
<[email protected]<mailto:[email protected]>> yazdı:
Grub.conf dosyası boş değil içinde işletim sistemleri yazılı.
Merhaba Coşkun bey,
ben zaten boş olduğunu iddia etmedim :) sadece grub diskinizin açılış
sektörüne yazılmamış onu demek istiyorum.
açılış sektörüne yazılmadığı için grub.conf dosyasındaki ayarlar ne olursa
lsun açılış yapmak mümkün olmayacaktır...
siz en iyisi pardus diskini takıp sistemi onarma aşamasında açılış
yükleyicisini kurtarma işlemi yapın...
--
tinyurl.com/successgroup<http://tinyurl.com/successgroup>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/dfd517fa/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 6
Date: Tue, 30 Nov 2010 12:15:46 +0200
From: Mucibirahman İLBUĞA <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Adobe flash player
Message-ID: <[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
30.11.2010 00:33, Anıl Özbek yazmış:
Bu konuda yararlanabileceğiniz bir nasıl belgesi var [1]. Takıldığınız
yerde yazıya yorum ekleyerek sorarsanız eminim kısa zamanda
helledebilirsiniz.
[1]
http://www.sabankus.com/kdenlive-ile-resimlerden-slayt-gosterisi-olusturmak
Merhabalar,
Faydalı bir esermiş gerçekten. Akşam deneyeceğim... Teşekkürler...
--
Kolay gelsin,
Mucip:)
------------------------------
Message: 7
Date: Tue, 30 Nov 2010 13:01:15 +0200
From: selçuk boran <[email protected]>
To: <[email protected]>
Subject: [Pardus-kullanicilari] internet hatası
Message-ID: <[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="windows-1254"
pardus 2009 yüklü kablosuz ağı kullanıyodum sonradan sorun yasamaya başladım
kimlik hatası diye bişey çıkmaya başladı nete bağlanamıyorum
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/3eea98a6/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 8
Date: Tue, 30 Nov 2010 13:24:21 +0200
From: y0 rk <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: [Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Selamlar,
Bugün Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasını indirdim
ve sha1sum ile inen dosyanın dogrulugunu control ettim ve
growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z
/dev/hdc=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso
komutu ile dvd ye yazdım.
Daha önceden pardus kurulumu yapılan makinamda şu anda redhat (kernel
2.6.18-164.el5) kurulu ve çalışıyor.
Varolan kurulumu pardus ile değiştirmek istiyorum. Ancak dil seçeneklerinin
gelmesi gereken ekran aşagıdaki linkten görebileceginiz gibi siyah kutu
içerisinde hata kodlarıya açılıyor herhangi bir tuşa basınca boot:/ ekranına
düşüyorum.
Daha önce de çalışan sürümde de aynı hatayı almıştım. Bios ayarlarını
sıfırladım ve fail safe konumuna aldım, degişen bir şey olmadı.
Daha önce yazdıgım gibi pardusun önceki sürümlerinde bu makinayı
kullanmıştım. makina eski bir makina athlon 64 3200+ işlemci ve nvida 5200
ekran kartı var, 4 gb ram var ve bios güncellemesi yapılmış durumda.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/dabb7e3e/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 9
Date: Tue, 30 Nov 2010 13:27:06 +0200
From: y0 rk <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
kusura bakmayın ekran görüntüsünü eklemeyi unutmuşum.
http://img530.imageshack.us/img530/9020/img00039201011301258.jpg
Tekrar teşekkürler.
30 Kasım 2010 13:24 tarihinde y0 rk <[email protected]> yazdı:
Selamlar,
Bugün Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasını
indirdim
ve sha1sum ile inen dosyanın dogrulugunu control ettim ve
growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z
/dev/hdc=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso
komutu ile dvd ye yazdım.
Daha önceden pardus kurulumu yapılan makinamda şu anda redhat (kernel
2.6.18-164.el5) kurulu ve çalışıyor.
Varolan kurulumu pardus ile değiştirmek istiyorum. Ancak dil
seçeneklerinin
gelmesi gereken ekran aşagıdaki linkten görebileceginiz gibi siyah kutu
içerisinde hata kodlarıya açılıyor herhangi bir tuşa basınca boot:/
ekranına
düşüyorum.
Daha önce de çalışan sürümde de aynı hatayı almıştım. Bios ayarlarını
sıfırladım ve fail safe konumuna aldım, degişen bir şey olmadı.
Daha önce yazdıgım gibi pardusun önceki sürümlerinde bu makinayı
kullanmıştım. makina eski bir makina athlon 64 3200+ işlemci ve nvida 5200
ekran kartı var, 4 gb ram var ve bios güncellemesi yapılmış durumda.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/6ed6ec44/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 10
Date: Tue, 30 Nov 2010 11:27:33 +0000
From: Coskun AKTAS <[email protected]>
To: "[email protected]"
<[email protected]>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID: <e8b4d749083c994a887ac193f571e3cd08f77...@srvmail>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Boot dizininin tamamını açılmayan hard diskteki boot dizinine kopyaladım.
Yine bana hüsran.
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Coskun
AKTAS
Sent: Tuesday, November 30, 2010 9:47 AM
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası
alıyorum.
İlk kurulumda kurtarma işlemini denedim olmadı. Tekrar sıfırdan kurulum
yaptım. Açılış önyükleyicisi dosyasını hangisidir ve hangi dizinde bulunur.
Elle düzenleme yapmak istiyorum. Başka bir harici diskte bulunan dosyaları
oraya kopyalayacağım.
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Selim
Tavşan
Sent: Tuesday, November 30, 2010 9:41 AM
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası
alıyorum.
30 Kasım 2010 09:35 tarihinde Coskun AKTAS
<[email protected]<mailto:[email protected]>> yazdı:
Grub.conf dosyası boş değil içinde işletim sistemleri yazılı.
Merhaba Coşkun bey,
ben zaten boş olduğunu iddia etmedim :) sadece grub diskinizin açılış
sektörüne yazılmamış onu demek istiyorum.
açılış sektörüne yazılmadığı için grub.conf dosyasındaki ayarlar ne olursa
lsun açılış yapmak mümkün olmayacaktır...
siz en iyisi pardus diskini takıp sistemi onarma aşamasında açılış
yükleyicisini kurtarma işlemi yapın...
--
tinyurl.com/successgroup<http://tinyurl.com/successgroup>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/ad8b85fd/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 11
Date: Tue, 30 Nov 2010 13:45:10 +0200
From: Selim Tavşan <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
30 Kasım 2010 13:27 tarihinde Coskun AKTAS <[email protected]> yazdı:
Boot dizininin tamamını açılmayan hard diskteki boot dizinine kopyaladım.
Yine bana hüsran.
kurmaya çalıştığınız hangi sürüm?
ayrıca MBR kaydı yazılmadığı sürece siz /boot dizininde ne değiştirirseniz
değiştirin algılanmayacaktır.
--
tinyurl.com/successgroup
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/114b2126/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 12
Date: Tue, 30 Nov 2010 11:52:27 +0000
From: Coskun AKTAS <[email protected]>
To: "[email protected]"
<[email protected]>
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system
hatası alıyorum.
Message-ID: <e8b4d749083c994a887ac193f571e3cd08f77...@srvmail>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
2009-2 sürümü.
Mbr nin bulunduğu dizinde kopyalama yapmak mümkün mü?
From: [email protected]
[mailto:[email protected]] On Behalf Of Selim
Tavşan
Sent: Tuesday, November 30, 2010 1:45 PM
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Error loading operating system hatası
alıyorum.
30 Kasım 2010 13:27 tarihinde Coskun AKTAS
<[email protected]<mailto:[email protected]>> yazdı:
Boot dizininin tamamını açılmayan hard diskteki boot dizinine kopyaladım.
Yine bana hüsran.
kurmaya çalıştığınız hangi sürüm?
ayrıca MBR kaydı yazılmadığı sürece siz /boot dizininde ne değiştirirseniz
değiştirin algılanmayacaktır.
--
tinyurl.com/successgroup<http://tinyurl.com/successgroup>
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/5771ae81/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 13
Date: Tue, 30 Nov 2010 13:58:17 +0200
From: Selim Tavşan <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Merhaba,
30 Kasım 2010 13:24 tarihinde y0 rk <[email protected]> yazdı:
Selamlar,
Bugün Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasını
indirdim
ve sha1sum ile inen dosyanın dogrulugunu control ettim ve
growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z
/dev/hdc=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso
komutu ile dvd ye yazdım.
komut satırından dvd/cd yazdırma konusunda fazla bilgim yok ama K3b ile 2x
veya 4x hızında ve DAO modunda yazdırmayı deneyebilirsiniz.
belki yukarıdaki şekilde yanlış bir şey olmuştur.
Daha önceden pardus kurulumu yapılan makinamda şu anda redhat (kernel
2.6.18-164.el5) kurulu ve çalışıyor.
Varolan kurulumu pardus ile değiştirmek istiyorum. Ancak dil
seçeneklerinin
gelmesi gereken ekran aşagıdaki linkten görebileceginiz gibi siyah kutu
içerisinde hata kodlarıya açılıyor herhangi bir tuşa basınca boot:/
ekranına
düşüyorum.
Daha önce de çalışan sürümde de aynı hatayı almıştım. Bios ayarlarını
sıfırladım ve fail safe konumuna aldım, degişen bir şey olmadı.
Daha önce yazdıgım gibi pardusun önceki sürümlerinde bu makinayı
kullanmıştım. makina eski bir makina athlon 64 3200+ işlemci ve nvida 5200
ekran kartı var, 4 gb ram var ve bios güncellemesi yapılmış durumda.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
alternatif olarak en az 1 GB boyutundaki bir usb çubuk ile de kurulum
yapabilirsiniz. usb çubuğun sdb olduğunu kabul edersek, isonun olduğu
dizinde;
dd if=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso of=/dev/sdb bs=4M
komuyla kalıbı usb çubuğa yazabilirsiniz. tüm verileriniz silinecektir buna
dikkat. ardından sistemi usb bellekten boot edin. isterseniz grub ekranında
copytoram
seçeneğini ekleyin. imaj ram'e kopyalanıyor ve kurulum daha hızlı oluyor.
sizin 4GB ram'iniz varmış tavsiye ederim.
--
tinyurl.com/successgroup
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/ddcb4dac/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 14
Date: Tue, 30 Nov 2010 14:21:32 +0200
From: y0 rk <[email protected]>
To: [email protected]
Subject: Re: [Pardus-kullanicilari] Pardus 2009.2 kurulum başlamıyor
Message-ID:
<[email protected]>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
Dvd yazımıyla ilgili bir sorun olmadıgına eminim, daha önce de bu hatayı
almıştım, birkaç dvd harcadım farklı yöntemler deneyerek, ama nafile
başarılı olamadım.
Şu anda aynı dvd yi kullanarak başka bir makinaya kurulum başlattım ve eski
bilgisayarda takıldıgı yeri geçti.
Sorun halen devam ediyor. boot: satırına düştükten sonra kurulumu başlatmak
için komut yazılabilrmi?
30.11.2010 13:58, Selim Tavşan yazmış:
Merhaba,
30 Kasım 2010 13:24 tarihinde y0 rk <[email protected]> yazdı:
Selamlar,
Bugün Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasını
indirdim
ve sha1sum ile inen dosyanın dogrulugunu control ettim ve
growisofs -dvd-compat -speed=4 -Z
/dev/hdc=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso
komutu ile dvd ye yazdım.
komut satırından dvd/cd yazdırma konusunda fazla bilgim yok ama K3b ile 2x
veya 4x hızında ve DAO modunda yazdırmayı deneyebilirsiniz.
belki yukarıdaki şekilde yanlış bir şey olmuştur.
Daha önceden pardus kurulumu yapılan makinamda şu anda redhat (kernel
2.6.18-164.el5) kurulu ve çalışıyor.
Varolan kurulumu pardus ile değiştirmek istiyorum. Ancak dil
seçeneklerinin
gelmesi gereken ekran aşagıdaki linkten görebileceginiz gibi siyah kutu
içerisinde hata kodlarıya açılıyor herhangi bir tuşa basınca boot:/
ekranına
düşüyorum.
Daha önce de çalışan sürümde de aynı hatayı almıştım. Bios ayarlarını
sıfırladım ve fail safe konumuna aldım, degişen bir şey olmadı.
Daha önce yazdıgım gibi pardusun önceki sürümlerinde bu makinayı
kullanmıştım. makina eski bir makina athlon 64 3200+ işlemci ve nvida 5200
ekran kartı var, 4 gb ram var ve bios güncellemesi yapılmış durumda.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.
alternatif olarak en az 1 GB boyutundaki bir usb çubuk ile de kurulum
yapabilirsiniz. usb çubuğun sdb olduğunu kabul edersek, isonun olduğu
dizinde;
dd if=Pardus-International-2009.2-Geronticus-eremita.iso of=/dev/sdb bs=4M
komuyla kalıbı usb çubuğa yazabilirsiniz. tüm verileriniz silinecektir buna
dikkat. ardından sistemi usb bellekten boot edin. isterseniz grub ekranında
copytoram
seçeneğini ekleyin. imaj ram'e kopyalanıyor ve kurulum daha hızlı oluyor.
sizin 4GB ram'iniz varmış tavsiye ederim.
--
tinyurl.com/successgroup
_______________________________________________
Pardus-kullanicilari e-posta listesi
Listeden çıkmak için
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari
adresini kullanın.
Listeye iletmek istediğiniz soruları
[email protected] e-posta adresine gönderin.
Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama
web sayfasına gidin.
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/3aa282fb/attachment-0001.htm>
------------------------------
Message: 15
Date: Tue, 30 Nov 2010 15:33:38 +0000
From: Coskun AKTAS <[email protected]>
To: "[email protected]"
<[email protected]>
Subject: [Pardus-kullanicilari] İzmir linux semineri
Message-ID: <e8b4d749083c994a887ac193f571e3cd08f77...@srvmail>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-9"
http://www.emo.org.tr/etkinlikler/etkinlik_detay.php?kod=79583&sube=7
Coşkun AKTAŞ
Verilerinizin güvenliğini sağlamak ve virüslerden kurtulmak için TÜBİTAK'ın
PARDUS işletim sistemini kullanabilirsiniz.
http://www.ozgurlukicin.com/
-------------- sonraki bölüm --------------
Bir HTML eklentisi temizlendi...
URL:
<http://liste.pardus.org.tr/pardus-kullanicilari/attachments/20101130/d995f0bc/attachment.htm>
------------------------------
_______________________________________________
Pardus-kullanicilari mailing list
[email protected]
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari
Son: Pardus-kullanicilari Toplu Mesajı, Sayı 58, Konu 15
********************************************************
_______________________________________________
Pardus-kullanicilari e-posta listesi
Listeden çıkmak için
http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini
kullanın.
Listeye iletmek istediğiniz soruları [email protected]
e-posta adresine gönderin.
Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web
sayfasına gidin.