Arkadaşlar uzun zamandır ilk kez Pardus 2011Beta 2 yi kurabildim çünkü daha önceki alfa vb. sürümleri ne yaptımsa kuramamıştım. 1. Önce Pardus 2011 32 biti kurmaya çalıştım yine kuramadım, daha sonra CD doğrula deyip tekrar kurmaya çalışınca kuruldu (merak ettim bunu tam 3kez tekrarladım ve hep CD doğrula dedikten sonra kurulum yaptı). Ancak kurulum bittikten sonra yine ekran kartımı tanımadı dolayısı ile güvenli kipte açtım ancak tam masaüstü gelince uzunca bir ingilizce yazılar gelip takılıp kaldı. Her denememde bu şekilde kalınca bende 64 biti kurmaya karar verdim. 64 biti kurmaya kalkınca yine CD doğrulama işleminden sonra ancak kurabildim (ne hikmetse bilmiyorum.) Neticede 64 bit sorunsuzca kuruldu. 2. Kablosuz ağımdaki herkesi görüyor ancak ne yaptımsa internete bağlanamadım. Şifremi girdim 40 takla attım ama nafile bir türlü internete giremedim. Zaten ağ kurulum sihirbazı ingilizce olduğu için her şeyi deneme yanılma yöntemi ile yapmaya çalıştım. (2009 Ağ sihirbazı bundan çok daha rahat ve anlaşılır bir ara yüze sahipti bunuda belirtmekte fayda var.) 3. İlk kurulumda şifre girmeye kalktığımda rakam kabul etmiyor sürekli olarak geçersiz karakter hatası diyor dolayısıyla girdiğim şifre tamamı ile harflerden oluştu. 4. Şu an kurup kullanmaya çalıştığım 64 bit inanın hız bakımından çok çok iyi....) 5. Giriş arayüz rengi gri yerine (çok itici bir renk) Turkuaz yeşili olsa nasıl olur acaba, sizce albenisi daha fazla olmazmı, göze daha iyi hitap eder diye düşünüyorum. 6. Disk bölümlendirme arayüzü çok kötü orada verilen /, home vb. hangisini seçeceğimizi nereden bilelim (zaten hangisini seçtiysem aşağıdaki hatalar oluştu diyor bende rastgele / seçeneğini seçtim ve devam ettim) bu seçenek yeni başlayan bir çok kişiye geri adım attırabilir. Şu an için zaten ingilizce bizim gibi denemek isteyenler için çok ağır geliyor malese,f çünkü Türkçe dışında yabancı dilimiz yok....2009 disk bölümlendirme çok daha basit ve güzeldi. (önemli olan her şeyi en basite indirmek değilmi) 7. Bence bundan sonra uzun bir süre yeni sürüm çıkartmayıp 2011 i 100 de 100 Türkçeleştirmek var olan hataları zaman içerisinde sıfıra indirmek ve en stabil şekilde çalışmasını sağlamak olmalı diye düşünüyorum. Birde bunun üzerine kullanıcılardan gelen yeni ve ihtiyaç duyulan programları buraya entegre etmek olmalı. 8. Şu an için bir kaç saatlik kullanım izlenimlerini anlatmaya çalıştım kullandıkça gördüğüm eksikleri yazmaya devam edeceğim, gönül isterdiki bu maili windowstan değilde Pardus 2011 üzerinden yazayım ama dediğim gibi internete bağlanmayı hala başarabilmiş değilim. Herkese saygılar ve sevgiler geliştirici herkesin klavyesine kuvvet diyerek ana sürüm için kolaylıklar diliyorum.
-- ZAFER OSMANOĞLU http://www.vedatosmanoglu.net MSN Yerine SKYPE Kullanın "Bilgisayarınızı güvenli, hızlı ve özgür kullanmak için TÜBİTAK/UEKAE bünyesinde geliştirilen ücretsiz ulusal işletim sistemi PARDUS'u kullanın. Binlerce uygulama ve oyun ile tanışın. Güvenliğinizi tehdit eden virüslerden kurtulun. Ülkemiz için, geleceğimiz için PARDUS işletim sistemini kullanın/kullandırtın/önerin." Pardus Linux sizin katkılarınızla büyüyecektir. Pardus kullanın! Yüksel Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur. Ne Mutlu Türküm Diyene! - Mustafa Kemal ATATÜRK
_______________________________________________ Pardus-kullanicilari e-posta listesi Listeden çıkmak için http://liste.pardus.org.tr/mailman/listinfo/pardus-kullanicilari adresini kullanın. Listeye iletmek istediğiniz soruları [email protected] e-posta adresine gönderin. Liste mesajlarında arama yapmak için http://liste.pardus.org.tr/arama web sayfasına gidin.
