2008/12/23 Ethem AYGÜZER <[email protected]>

>  Merhaba;
>
> Bahadır bey yardımlarınız için teşekkür ederim.
> Gönderdiğiniz linkteki dosya ile SAN daki disklere ulaştım 2.disk olarak
> mount ettim. ama kurulum aşamasında ulaşamadım.
> Kurulum konsolunda apt-install var bunu kullanarak denedim ama kurmadı
> ****.deb kurulumu için kurulum konsolunda başka yöntem varmı ?
>
>
> Teşekkürle iyi çalışmalar...
>
>
>
> Bahadir Kiziltan yazmış:
>
>
>
> 2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]>
>
>> Bahadir Kiziltan yazmış:
>>
>>
>>
>> 2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]>
>>
>>> Merhaba ;
>>>
>>> Amd Opteron  64 bit çift çekirdekli bir sun servera  debian 4.0 kurmak
>>> istiyorum.
>>> Makinanın  üzerinde hard disk yok Qlogic 2300 (qla2xxx) kartıyla SAN
>>> cihazında bulunan disklere kurup bütünüyle ordan çalıştırmak istiyorum.
>>> Dvd den boot edip çalıştırdığımda disk bölümleme alanına kadar geliyor
>>> ve sonra diskler algılanamadı şeklinde uyarı verip orda kalıyor
>>> Kendi modül listesinde qla23xxx frimware mevcut bunu seçmeme rağmen
>>> genede diskleri görmüyor
>>>
>>> Qlogic 2300 kartını kullanarak makinan üzerine hard disk takmadan SAN
>>> cihazı üzerindeki disklere Debianı nasıl kurabilirim ??
>>>
>>> Teşekkürler iyi çalışmalar.
>>
>>
>> Merhaba,
>>
>> SAN boot icin qlogic BIOS enable edilmesi gerekiyor. Bunu yaptiniz mi?
>>
>> Enable ettikten sonra sistemi reboot edip, yeniden HBA BIOS'a girip boot
>> edeceginiz LUN'u secmeniz gerekiyor.
>>
>> Birden fazla HBA baglantisi varsa baslangic kurulumunu tek path ile
>> yapmalisiniz. Sonrasinda diger path'i aktif duruma getirip, qlogic
>> driver'larini failover anahtari ile yeniden derlemeniz gerekecek.
>>
>> Bahadir.
>>
>>  Bu makinada üzerinde aynı şekilde Gentoo çalışıyordu 2.6.16 kernel ile.
>> Şimdi gentoodaki bir takım aksaklıklar nedeniyle debiana geçiş
>> yapıcam.bahsettiğiniz ayarları önceden yapmıştım kartın ayarları tamam.
>> Ama debian tarafında bir sıkıntı var galiba.
>> frimware ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
>>
>> Bana sunmuş olduğu listede qla23xxx modülü mevcut bunu seçtiğim zaman aynı
>> şekilde görmüyor
>> ftp://ftp.qlogic.com/outgoing/linux/firmware/ bu adresten yenisini
>> indirdim.
>> modül listsinde "bunlardan hiç biri" seçeneğini şaretledim "bir disketten
>> driver yüklemesi yapmak istermisin" diye sordu
>> indirdiğim dosyayı diskete attım "evet" i işaretledim bu seferde disket
>> okunamıyor dedi. disket sağlam testini yaptım aynı makina üzerinde mount
>> edip içeriğine baktım.
>>
>> İndirdiğim frimwareyi nasıl etkin hale getiririm ??
>>
>
> Selam,
>
> Asagidaki link'teki dosyayi diskete kaydedin ve standard kurulumu baslatin.
> Disk bulamadigini mesajini gordugunuzde yeni bir konsola gecip, disketteki
> firmware'yi kurun.
>
> Kurulum sonrasinda qla ile alakali modulleri remove edip (rmmod qlaxxxxx)
> tekrar yukleyin (modprobe qlaxxxx).
>
> fdisk -l ile diskleri su anda gorebilmeniz lazim.
>
>
> ftp://ftp.debian.org/debian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/firmware-qlogic_0.14_all.deb
>
> - Bahadir.
>
> ------------------------------
>
> _______________________________________________
> Linux-sunucu E-Posta [email protected]
>
> Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
> e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
> dakika içinde üyeliğinizi 
> sonlandırabilirsiniz.http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>  Merhaba,
>

Disklere ulaştıktan sonra tekrar kurulumu yaptığınız konsola dönün, "disk
yok" mesajını atlayıp, yeniden diskleri taramasını sağlayın.

Bahadir.
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap