2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]>

>  Bahadir Kiziltan yazmış:
>
>
>
> 2008/12/22 Ethem AYGÜZER <[email protected]>
>
>> Merhaba ;
>>
>> Amd Opteron  64 bit çift çekirdekli bir sun servera  debian 4.0 kurmak
>> istiyorum.
>> Makinanın  üzerinde hard disk yok Qlogic 2300 (qla2xxx) kartıyla SAN
>> cihazında bulunan disklere kurup bütünüyle ordan çalıştırmak istiyorum.
>> Dvd den boot edip çalıştırdığımda disk bölümleme alanına kadar geliyor
>> ve sonra diskler algılanamadı şeklinde uyarı verip orda kalıyor
>> Kendi modül listesinde qla23xxx frimware mevcut bunu seçmeme rağmen
>> genede diskleri görmüyor
>>
>> Qlogic 2300 kartını kullanarak makinan üzerine hard disk takmadan SAN
>> cihazı üzerindeki disklere Debianı nasıl kurabilirim ??
>>
>> Teşekkürler iyi çalışmalar.
>
>
> Merhaba,
>
> SAN boot icin qlogic BIOS enable edilmesi gerekiyor. Bunu yaptiniz mi?
>
> Enable ettikten sonra sistemi reboot edip, yeniden HBA BIOS'a girip boot
> edeceginiz LUN'u secmeniz gerekiyor.
>
> Birden fazla HBA baglantisi varsa baslangic kurulumunu tek path ile
> yapmalisiniz. Sonrasinda diger path'i aktif duruma getirip, qlogic
> driver'larini failover anahtari ile yeniden derlemeniz gerekecek.
>
> Bahadir.
>
> Bu makinada üzerinde aynı şekilde Gentoo çalışıyordu 2.6.16 kernel ile.
> Şimdi gentoodaki bir takım aksaklıklar nedeniyle debiana geçiş
> yapıcam.bahsettiğiniz ayarları önceden yapmıştım kartın ayarları tamam.
> Ama debian tarafında bir sıkıntı var galiba.
> frimware ile ilgili bir sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
>
> Bana sunmuş olduğu listede qla23xxx modülü mevcut bunu seçtiğim zaman aynı
> şekilde görmüyor
> ftp://ftp.qlogic.com/outgoing/linux/firmware/ bu adresten yenisini
> indirdim.
> modül listsinde "bunlardan hiç biri" seçeneğini şaretledim "bir disketten
> driver yüklemesi yapmak istermisin" diye sordu
> indirdiğim dosyayı diskete attım "evet" i işaretledim bu seferde disket
> okunamıyor dedi. disket sağlam testini yaptım aynı makina üzerinde mount
> edip içeriğine baktım.
>
> İndirdiğim frimwareyi nasıl etkin hale getiririm ??
>

Selam,

Asagidaki link'teki dosyayi diskete kaydedin ve standard kurulumu baslatin.
Disk bulamadigini mesajini gordugunuzde yeni bir konsola gecip, disketteki
firmware'yi kurun.

Kurulum sonrasinda qla ile alakali modulleri remove edip (rmmod qlaxxxxx)
tekrar yukleyin (modprobe qlaxxxx).

fdisk -l ile diskleri su anda gorebilmeniz lazim.

ftp://ftp.debian.org/debian/pool/non-free/f/firmware-nonfree/firmware-qlogic_0.14_all.deb

- Bahadir.
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap