Omer Barlas wrote On 07-09-2009 14:28:
> shared-network komutu ile oluşturmanız gerekiyor. şöyle ki;
>
>
> aynı network kartınıza iki adet eth tanımlamanız gerekiyor,
> eth0 10.1.1.1
> eth0:0 10.1.2.1
>
> böylece her iki networkte aynı NIC üzerinden iletişim kuracak, FAKAT routing
> tamamen switch üzerinden olacağı için misafir makinelerin mevcut makinaları
> görmemesi gibi bir yola başvurmak ne yazık ki mümkün değil. teorik olarak
> routing 10.0.1.1 üzerinden yapılacak ama network üzerindeki deneyimli birisi
> doğrudan bir adres yazdığınızda (smb://10.0.2.4 gibi) misafir networkündeki
> makinalara ulaşmakta zorlanmayacaktır.
>
Ömer Bey bu işime yarayacak gibi, teşekkürler.
İlk mesajımda da belirttiğim gibi aynı fiziksel ağda olmalarının
getireceği dezavantajları biliyorum.
Ağ kartıma eklediğim ikini adres otomatik UP olmuyor.
allow-hotplug eth0:0
iface eth0:0 inet static
address 192.168.200.2
netmask 255.255.255.0
Bunun için ne yapabilirim ?
Son olarak iptables+squid sunucumda da böyle üçüncü bir ethernet ve IP
tanımlayacağım. Bir sorun olmaz umarım.
Tekrar teşekkürler.
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu