Yılmaz Bilgili @ 07-09-2009 12:20:
> Misafirler için de standart tanımlanmış bir ayar olsun ama mümkün 
> olduğunca izole olsun istiyorum. Fiziksel olarak aynı ağ üstünde olduğu 
> sürece bu mümkün değil biliyorum ama eldeki imkanlar ile en iyisini 
> yapmaya çalışıyorum.

shared-network komutu ile oluşturmanız gerekiyor. şöyle ki;

shared-network ortak_network {
   subnet 10.1.1.0 netmask 255.255.255.0 {
     # mevcut makineler, range direktifi yok
     option subnet-mask 255.255.255.0;
     option broadcast-address 10.1.1.255;
     option routers 10.1.1.1;
     option domain-name-servers 4.2.2.2, 4.2.2.3;
   }

   subnet 10.1.2.0 netmask 255.255.255.0 {
     # misafir makineler, range direktifi var
     range 10.1.2.5 10.1.2.250;
     option subnet-mask 255.255.255.0;
     option broadcast-address 10.1.2.255;
     option routers 10.1.2.1;
     option domain-name-servers 4.2.2.2, 4.2.2.3;
   }
}

aynı network kartınıza iki adet eth tanımlamanız gerekiyor,
eth0 10.1.1.1
eth0:0 10.1.2.1

böylece her iki networkte aynı NIC üzerinden iletişim kuracak, FAKAT routing 
tamamen switch üzerinden olacağı için misafir makinelerin mevcut makinaları 
görmemesi gibi bir yola başvurmak ne yazık ki mümkün değil. teorik olarak 
routing 10.0.1.1 üzerinden yapılacak ama network üzerindeki deneyimli birisi 
doğrudan bir adres yazdığınızda (smb://10.0.2.4 gibi) misafir networkündeki 
makinalara ulaşmakta zorlanmayacaktır.

-- 
Omer Barlas
[email protected]
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap