Bir MTA ya sadece eklentiler yaparak efektif bir filtreleme yapamazsınız, pipeline da bir şekilde olmazsa olmaz  Mailscanner MAPS , greylisting, SpamAssasin , Pyzor Razor ...vb gibi uygulamaları ihtiva etmelisiniz.

Gelen epostaları karşılayabilmek içi  zaten bir MTA ya ihtiyacınız var , eğer Qmail kurmak istemiyorsanız Postfix kurun , Sendmail kurun... Özetle önde bir MTA olmadan SMTP taleplerini karşılayamazsınız. Konuya aşina değilseniz öncelikle profesyonel destek almanızda fayda olabilir. postini ..vb gibi hosted spam filtreleme yapan firmalarda var

iyi çalışmalar
emre



Mehmet Emin TEPE wrote:

Merhaba arkadaşlar,

Ben şöyle bir şey yapmak istiyorum tavsiyeniz ne olur.

Maillerim Exchange serverda tutuluyor. Spam mailler fazla geldiğinden bunun için  bir önlem almak istedim ve düşüncem Exchange önüne bir linuz makine (ubuntu) bunun üzerinde çalışacak bir spam filtreleme programı. Qmail ile beraber gelen bir spam fitler var ama ben qmail kurmanda cözmek istiyorum. Bu konu hakkında önerileriniz veya izlemem gereken yol ne olabilir..

Teşekkürler



__________ ESET NOD32 Antivirus Akıllı Güvenlik tarafından sağlanan bilgiler, virüs imza veritabanı sürümü: 3715 (20081224) __________

İleti ESET NOD32 Antivirus Akıllı Güvenlik tarafından denetlendi.

http://www.nod32.com.tr

_______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected]

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
  
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap