linkini verdiğim script, tüm mailkutularının listesini bir dizi değişkenine 
atıyor, sonra tek tek okuyarak mail,takvim,görevler,evrak çantası yedeklemesi 
yapıyor. 
Dağıtım listelerini de aynı şekilde içine gömmek zor olmasa gerek. Ancak, 
dediğiniz gibi bazı handikapları yok değil. 
Bunun dışında yapılacak şey /opt/zimbra/ senkronizasyonu ya da sanallaştırma 
çözümleri. 
Kısaca, çatının neden aynı şekilde çalışmadığını irdelemek lazım ?
nerede hata alıyorsunuz ? dosya haklarında mı ? (şimdi hatırlamıyorum ama 
çözümü var)



----- Orijinal Mesaj ----- 

Kimden: "Mustafa Cagatayli" <[email protected]> 
Kime: [email protected] 
Gönderilenler: 23 Şubat Perşembe 2012 11:08:28 
Konu: [Linux-sunucu] Re: Zimbra icin "felaket telafisi" amacli yedekleme 
yontemi 

Merhaba Özgür Bey, 

Cevabınız için teşekkür ederim. 

Adresteki yöntem aslında kullanıcı hesaplarındaki mesajların 
yedeklenmesi, ve bu hesapların (tercihen başka bir sunucuda) yedekten 
kurulmasından ibaret. Kullanıcı sayısının az olduğu ve kullanıcıların 
çok sık değişmediği ortamlarda ideal bir çözüm gibi. 

Ancak sürekli hesap yaratma/silme/düzenleme işlemlerinin yapıldığı, 
dağıtım listelerinin güncellendiği ve fazla sayıda hesabın bulunduğu 
ortamlarda, bu işleri her iki sunucuda senkron olarak gerçekleştirmek 
pek pratik değil sanki. 

Halen alternatif yöntem arıyorum. 

Saygılarımla. 

Mustafa Çağataylı 
BİM 

On 22.02.2012 23:43, Özgür Gürsoy wrote: 
> En uygun yöntem, 
> elinizin altında sürekli olarak ikinci bir çalışan Zimbra makinası 
> bulundurmak. 
> 
> http://dariodallomo.blogspot.com/2011/08/zimbra-howto-backup-zimbra-free-edition.html
>  
> 
> adresindeki script i gecelik ve zor durumlarda çalıştırmak için kullanmak. 
> Yine aynı sitedeki ters çalışan script ile yedeklerin yedek zimbra makinasına 
> uygulanması. 
> Böylelikle sürekli elinizin altında 2. bir zimbra makinanız olur :) 
> 
> 
> ----- Orijinal Mesaj ----- 
> 
> Kimden: "Mustafa Cagatayli"<[email protected]> 
> Kime: [email protected] 
> Gönderilenler: 22 Şubat Çarşamba 2012 23:18:26 
> Konu: [Linux-sunucu] Zimbra icin "felaket telafisi" amacli yedekleme yontemi 
> 
> Merhaba, 
> 
> "/opt/zimbra" klasorunun yedeklenmesinin, sunucu degismedigi surece, 
> kayıpları onleme konusunda ise yaradigini bizzat ben de denedim. 
> 
> Ancak "felaket telafisi" amacli takip edilebilecek pratik yol konusunda 
> sorun yasiyorum. Calisan bir sunucudaki "/opt/zimbra" klasorunun bir baska 
> yeni kurulmus sunucuya tasinmasi, catinin ayni sekilde calismasini 
> saglamiyor. 
> 
> Bu konuda izlenebilecek en uygun cozum ne olabilir ? 
> 
> Saygilarimla. 
> 
> 
_______________________________________________ 
Linux-sunucu E-Posta Listesi 
[email protected] 

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından 
okuyabilirsiniz; 

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. 
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu 

_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]

Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php  bağlantısından 
okuyabilirsiniz;

Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen 
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu

Cevap