Merhaba, son zamanlarda qmail-smtpd processleri cok fazla islemci kullanmaya basladi. Bazen 1 eposta icin 1 core %100 kadar islemci tuketiyor. Nedenini bulamadim. Spamassasin, clam anti virus, spamdyke vs. hepsi kapali iken denedim sonuc degismedi (ki zaten islemci harcayan surec qmail-smtpd ve bu uygulamalarla alakasiz, soran olursa diye yazmak istedim.) Tek aklima gelen morercpthost.cdb file okumak icin bu kadar islemci tukettigi seklinde oldu. Cunku binlerce domain ekli. lsof ciktisinda goze carpan tek dosya bu oldugu icin boyle soyluyorum.
Bu konuda onerisi olan arkadaslara simdiden tesekkur ederim. Kolay gelsin, -- /** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin * http://www.atifceylan.com */
_______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
