Atıf Bey,
Doğrusu vpopmail yapmak zaten :) Ben bir hata yapmış ve qmaild olarak
bırakmışım betikte. Böyle yapıldığında SMTP auth'un ne yaptığını paylaşayım
bari :) Eğer qmail'i SMTP auth ile kullanıyor ve permissionda böyle bir hata
yaparsanız qmail kullanıcı adı ve şifreye ne yazarsanız yazın relay hakkı
veriyor.. Permission sorunu var deyip hata vermek yerine şifre ve kullanıcı adı
doğru gibi ok, go ahead diyor qmail-smtp :))) Bir anda sunucunuz open relay
oluveriyor. Relay testi yapan sitelerde sorgulattığınızda tüm testlerden
geçiyorsunuz ama adamlar çatır çatır mail yolluyor sunucunuz üzerinden. Bir bug
sayılmaz çünkü kurulum hatası ama kullanıcı böyle hatalı bir konfigürasyon
yaparsa işleme izin vermemesi lazım qmail-smtp'nin bence..
________________________________
Kimden: Atıf CEYLAN <[email protected]>
Kime: [email protected]
Gönderildiği Tarih: 16 Şubat 2012 11:16 Perşembe
Konu: [Linux-sunucu] Re: Yan: Re: Qmail'i SMTP-AUTH Yaması ile Kullanan
Arkadaşlara Bir Soru
Daldirmak kismini anlamasam da qmail davranisi ile ilgili sorun olmaz ama dosya
yazma okuma haklarindan dolayi vpopmail dizinlerine erisimde sorun olur :)
Vpopmail domains klasorunu chown ile bu kullanici ve gruba set ederek
deneyebilirsiniz. Ancak yeni bir domain veya user eklediginizde onun dizin
sahipliklerini de degistirmeniz gerekecek.
Ayrica imap sunucu kullaniyorsaniz onun plugin'i de bu sahipliklerde olmasi
vs.. lazim. Bence uzun is, vpopmail yapin.
On Wed, 2012-02-15 at 22:55 -0800, Bedreddin ŞAHBAZ wrote:
Atıf Bey,
>
>
Cevap için teşekkürler. Vpopmail ile smtp-auth kullanıp da daldırır;
>
>
QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild`
şeklinde bırakırsanız senaryo ne olur? Nasıl davranır qmail?
>
>
>________________________________
>
>Kimden:Atıf CEYLAN <[email protected]>
>Kime:[email protected]
>Gönderildiği Tarih:15 Şubat 2012 17:08 Çarşamba
>Konu:[Linux-sunucu] Re: Qmail'i SMTP-AUTH Yaması ile Kullanan Arkadaşlara Bir
>Soru
>
>
>
Vpopmail kullaniyorsaniz,
>
>QMAILDUID=`id -u vpopmail`
>NOFILESGID=`id -g vpopmail`
>
>kullanmiyorsaniz,
>QMAILDUID=`id -u qmaild`
NOFILESGID=`id -g qmaild`
>On Wed, 2012-02-15 at 06:54 -0800, Bedreddin ŞAHBAZ wrote:
>
>Selam Arkadaşlar,
>>
>>
>>Qmail'i SMTP-AUTH ile kullanan arkadaşlar acaba SMTP run betiğini
>>paylaşabilirler mi? Bu betikte tcpserver'ın hangi kullanıcı hakları ile
>>çalışacağını bildirdiğimiz alanda hangi kullanıcı tanımlı?
>>
>>
>>Saygılarımla..
>>_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu
Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>--
>/** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin *
>http://www.atifceylan.com */
>_______________________________________________
>Linux-sunucu E-Posta Listesi
>[email protected]
>
>Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
>okuyabilirsiniz;
>
>Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
>e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
>dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
>https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
>
>
>
>
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını
http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu
Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
--
/** * @author Atıf CEYLAN * Software Developer & System Admin *
http://www.atifceylan.com */
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
_______________________________________________
Linux-sunucu E-Posta Listesi
[email protected]
Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından
okuyabilirsiniz;
Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen
e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1
dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz.
https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu