>[email protected] hesabında olan tüm mailleri (klasör içindekiler > dahil)[email protected] hesabının gelen kutusunda olsun. ccc ve ddd > hesaplarına gelen ve giden maillerin birer kopyaları da aaa hesabı yyy > klasörü altında olsun. Bu şekilde bir kurallamayı nasıl yapabilirim?
>Buldugunuz cozumu degil problemi anlatin. Hangi problemi cozmeye >calisiyorsunuz? Çözüm değil bu şekilde bir işlem yapmak istiyorum. Problemimiz yok bu şekilde bir talep var. >Yukarıda bahsettiğim gibi hesapların hepsi IMAP protokolü üzerinden > gidiyor. Ben bu hesapların yedeklerini otomatik olarak her değişiklik > yapıldığında tarlayıp nasıl yedekletebilirim? >Her degisiklikte tarlayip yedeklemek mantikli bir istek degil. Ne kadar >mail gelip gittigini yazmamissiniz ama her saniye bir cok degisiklik olur. Saatte ortalama 400 - 500 arası mail gidip geliyor. Saat başı yedekleme yapsak bile yeterli olur ben mümkünatı var mıdır diye yazmıştım. >Ayrıca bütün hesapları > anlık olarak, aynı yapıda kurulu ama farklı lokasyonda olan sunucum ile > nasıl senkronize edebilirim. >High availability olarak google'da aratin. >http://www.linux-ha.org/wiki/Main_Page >http://www.clusterlabs.org/ >http://www.corosync.org/doku.php >adresleri baslangic olarak okumak icin iyi. Ama genel olarak farkli bir >lokasyonda yapmak kolay degil. Arada "high bandwidth low latency" >baglanti gerekli (short fat pipe diye gecer). Low latency onemli. 2 lokasyonda da metro ethernet bağlantımız mevcut. Burada sorun yaşamayacığımızı düşünüyorum. >Bunu yapmak istememdeki amaç lokalde çalışan > mail sunucum çöktüğünde veya hattı kesildiğinde uzaktaki sunucum mail > alıp göndermeye devam etsin. >Mail almasi kolay. MX record'lar ile halledebilirsiniz. Gondermesi de >sorun degil. Yani MTA tarafi kolay IMAP tarafi zor. Yukaridaki >cevabimda cokme aninda mail store'u da son kullanicilara yedekten >sunacaginizi varsaydim. > Ben çökme anında geçiş kısmını hallettim ama >Nasil hallettiniz? Tam olarak ne yapmak istediginizi aciklarsaniz daha iyi cevap alabilirsiniz. Eray Bey; öncelikle cevabınız için çok teşekkür ederim. Mailde yazdıklarım bir çözüm değil yapılmak istenen durumu ifade etmeye çalıştım. Kısaca şirket içinde 2 patron kendilerine gelen mailleri görmek istiyor. Bu 2 patrondan 1'i IMAP ile biri de POP3 ile çalışıyor. IMAP kullanan kişi diğer patronun maillerini aaa diye bir klasör açalım otomatik oraya düşsün diyor. POP3 kullanan patronda IMAP kullanan patronun maillerini klasörlerdeki mailler dahil tek bir yerde (inbox olabilir) görmek istiyor. 2. bir olayda çalışan 2 arkadaş devamlı yurt dışında geziyor. Bu kullanıcılar devamlı maillerine bakamıyorlarmış, bu 2 arkadaşın gönderip aldığı tüm mailleri IMAP kullanan patron ayrı bir klasör altında toplayalım takip edelim müşterileri diyor. 3. bir olayda mail sunucu yedeklensin saat başı veya her değişiklikte ayrıca başka bir lokasyonda olan sunucularıyla senkron çalışsın diyorlar. Çökme anında 2. lokasyona geçme kısmını boşverelim, sadece başka lokasyondaki sunucuyla senkronizasyon yapmak istiyoruz. Teşekkürler... _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. https://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
