Merhaba, Halid Said wrote On 14-09-2009 13:40: > Bu anlamda http://linux-ha.org adresinde Heartbeat adında bir yazılıma > rastladım. > İlgili yazılım konusunda veyahut bu şekilde bir düzen kurabilmek için ne > gerekiyor? Nasıl bir yapı kurmam daha sağlıklı gözüküyor?
Heartbeat ile makineleri kontrol ettirmeniz, birbirlerine LAN ile mi WAN ile mi bağlı olmasına göre değişebilir. LAN'dan bağlılarsa genelde Bcast, WAN'dan ulaşacaklarsa Ucast paketleri kullanılıyor. Aslında Heartbeat'in ayarları öğrendikten sonra gayet basittir. ha.cf'de zaman aşımı değerlerini, makinelerin birbirini nasıl kontrol edeceğini, IP'leri vb tanımladıktan sonra, haresources dosyasında birinci sunucunun adı ile hangi servisleri ayağa kaldıracağını belirliyorsunuz o kadar.. Bildiğim kadarıyla makinelerinizin aynı subnet'te olması gerekiyor (bu sorunu aşamayıp 1. ve 2. sunucumu aynı subnet'e taşımıştım). Ve Heartbeat'te sadece tek makine hizmet veriyor, diğer makineler boşta yedek amaçlı bekliyor. Bu açıdan 4-5 makine eğer çok kritik bir işiniz yoksa biraz verimsiz olabilir. O yüzden eğer birden fazla makinenin aynı anda hizmet vermesini istiyorsanız Gürcan beyin linkini verdiği LVS'a bakarsanız daha iyi olabilir. Aslında bu konu sizin ihtiyaçlarınıza göre çok detaylanıp özelleşebilecek bir konu. Özellikle hangi servisleri çalıştıracağınıza bağlı olarak.. Örneğin veri bütünlüğünü nasıl sağlayacağınız, rsync'ler ve veritabanı varsa replikasyonlar ile mi yoksa ortak bir depolama alanı mı kullanacağınıza göre Heartbeat dışında daha çok düzenleme yapmanız gerekebilir. kolay gelsin -- Alper Oğuz [email protected] _______________________________________________ Linux-sunucu E-Posta Listesi [email protected] Liste kurallarını http://liste.linux.org.tr/kurallar.php bağlantısından okuyabilirsiniz; Bu Listede neden bulunduğunuzu bilmiyorsanız veya artık bu listeden gelen e-postaları almak istemiyorsanız aşağıdaki bağlantı adresini kullanarak 1 dakika içinde üyeliğinizi sonlandırabilirsiniz. http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sunucu
